Verujem da svi već znaju za low carb ishranu kao i za hrono, ishranu bez glutena... Ova pita se može svrstati u dve kategorije - gluten free i low carb. Pravila sam do sada razne slatke i slane kolače koji koji odgovaraju pomenutim načinima ishrane. Eat Smart Challenge me je inspirisao da napravim još neke delicije. To su izazovi za mene. Uživam dok kreiram nove ukuse i recepte. Znate da se u low carb ishrani ne koriste žitarice, u gluten free takođe (tj. samo one koje ne sadrže gluten). Upravo zbog toga, nije uvek jednostavno dobiti odgovarajuću teksturu. Verovatno mnogi od vas misle da je ovo suviše "egzotično" tj. skupo, ali nije. Evo čiste računice. Navedeni sastojci koštaju oko 360 dinara (sir sam računala po najvišoj ceni uz napomenu da su ostale cene plus-minus). Ako na ovu cenu dodam struju, papir za pečenje, so i biber, mogu da kažem da pita košta 400 dinara. Kada podelim sa 10, cena po porciji je 40 dinara. Ova količina je dovoljna za deset osoba. Možda vam se čini jako malo po osobi, ali ako uzmete u obzir da su sastojci vrlo kalorični i hranljivi, složićete se sa mnom. Probajte ako mi ne verujete. Priprema pite je vrlo jednostavna bez obzira što vam na prvi pogled možda ne izgleda tako. Low carb pita sa spanaćem, sastojci Kora: 3 jajeta, umućena (36 dinara) 100 g mlevenog susama/susamovog brašna* (50 dinara) 50 g sitnog sira (ili izgnječenog) (15-25 dinara) 1/2 kašičice praška za pecivo (3 dinara) so i biber po ukusu Fil: 300 g spanaća (60 dinara)  50 g sitnog (ili izgnječenog sira) (15-25 dinara) 2 kašike mlevenog susama/susamovog brašna (10 dinara) 2 jajeta, umućena (24 dinara) so i biber po ukusu Završnica: 200 g mladog sira (60-100 dinara) susam i kim (*Mleveni susam i susamovo brašno nisu ista namirnica, ali u nedostatku susamovog brašna, mleveni susam završava posao plus cena je prihvatljivija. Priprema je vrlo jednostavna - sameljite susam u nekom procesoru za hranu. Ja koristim mlin za kafu. Bitno je da vodite računa prilikom mlevenja, kako ne biste dobili pastu već rastresitu smešu. Ništa strašno ako neko zrno ostane celo.) Priprema: Za koru sjedinite sve sastojke. Pleh okvirnih dimenzija 20*30 cm obložite papirom za pečenje, sipajte smesu i lepo je rasporedite. Koru peći 10 minuta na 180-200 stepeni. Za fil prvo kratko blanširajte spanać - stavite ga u kipuću vodu izmešajte, čim izgubi na volumenu, ocedite ga. Prohlađen spanać iseckajte na komade željene veličine. Sjedinite sa ostalim sastojcima. Premažite preko kore. Po površini poređajte komade mladog sira i pospite susamom i kimom. Pitu pecite oko 15-20 minuta na 200-220 stepeni. Napomene: Probajte sir pre nego što počnete da pravite pitu. Ako je sir slan, nema potrebe dodavati so. Umesto spanaća, možete koristiti blitvu, zelje ili neku kombinaciju. Vrstu sira birate sami - može feta, može krem sir. Sve može. Uz pitu možete poslužiti jogurt ili sezonsku salatu.
Pročitajte celu vest