PrEbiotici su nesvarljiva nerastvorljiva vlakna, a po sastavu voćni frukto-oligosaharidi, galakto-oligosaharidi i inulin. Prirodno su prisutni u pojedinim vrstama voća i povrća, sa zadatkom da hrane i promovišu rast dobrih bakterija u digestivnom traktu (prObiotika), podrže metabolizam i imuni sistem. Sve vrste biljnih vlakana koja unosimo u organizam ishranom bogatom svežim, celovitim voćem i povrćem, utiču na bolju apsorpciju vitamina i minerala, čišćenje organizma i opšte zdravlje. Koja hrana sadrži najviše prEbiotika? Voće i povrće uobičajeno u našoj ishrani: jabuke (kora), bobičasto voće, paradajz, pistaći, laneno seme, masline, krompir, ovsena kaša, pomorandža, grejpfrut mandarine, pečurke, cela zrna ili brašno od celog zrna žitarica, zeleno lisnato povrće (spanać, blitva, zelena salata…). Povećan unos prEbiotika povezan je sa smanjenim rizikom oboljevanja od kancera debelog creva, delovanjem na hormon grelin koji utiče na smanjenje apetita, samim tim može imati uticaj i na telesnu težinu, kao i na poboljšanje tolerancije na glukozu. PrEbiotici predstavljaju hranu za dobre bakterije ili prObiotike, pa preparati koji ih sadrže imaju bolje dejstvo i nazivaju se sinbiotici. Mikrobiom digestivnog trakta igra veoma važnu ulogu u imunološkom odgovoru organizma na infekcije i zdravlje u celini. Nema mnogo preparata za podršku imuniteta koji sadrže prebiotike, a B!tonic Orange Immune je jedan od njih. […]
Pročitajte celu vest