Konačno je došao dan da se upoznam sa zemljom o kojoj sam maštala još kada sam bila devojčica. Sećam se kada je komšinica, koja je živela u Meksiku dolazila kod nas u posetu i pričala nam njene avanture. Tada sam sebi obećala da ću jednog dana tamo otići. Prošlo je dosta godina, ali ja sam svoj cilj ostvarila i to sa Ivanom pored sebe.  Viza Za državljane Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Makedonije potrebna je viza za Meksiko. Ukoliko imate važeću američku vizu onda vam viza za Meksiko nije potrebna. Sve potrebne informacije o dokumentaciji za vizu možete pronaći na sajtu Meksičke ambasade ili ih možete kontaktirati.  Na ovaj put smo se odlučili da idemo preko turističke agencije. Zbog situacije u svetu sa Kovidom, smatrali smo da je to najbolja odluka. Na kraju se ispostavilo da bi vizu drugačije teže i dobili, jer se dugo čeka na dobijanje individualnog termina u ambasadi. Pre odlučivanja za ovo putovanje najbolje prvo kontaktirajte ambasadu kako bi saznali kakva je trenutna situacija sa vizama.  Novac Valuta u Meksiku je meksički pezos. Ono što je posebno interesantno je to što se njihovi pezosi obeležavaju kao američki dolari. Par puta smo se tako iznenadili kada smo videli da nešto košta $500 ili $700, međutim Meksikanci vam na kraju uvek skrenu pažnju da su u pitanju pezosi, a ne dolari.  Takođe, najbolje je da pare promenite u gradu, pošto je na aerodromu loš kurs. Isto tako, preporučljivo je da se što manje koriste platne kartice. Manje nerviranja i stresa barem što se nas tiče.  Klima Najbolje vreme za posetu Meksika je od decembra do aprila kada je sušna sezona, dok je kišna od maja do oktobra. Mi smo putovali sredinom februara kada se temperatura kretala od 25 do 30 stepeni celzijusa. Svakako treba poneti i jaknice, duže pantalone i patike jer se može desiti da padne kiša. Uglavnom to budu kratki pljuskovi tako da nemojte da brinete.   Let Pošto je Meksiko zaista velika država, morali smo da odlučimo koji deo želimo da obiđemo. Odluka je pala na Rivijeru Maja i deo Jukatana. Do Meksika, odnosno Kankuna smo leteli preko Istanbula, gde nam je let trajao oko 16 sati. Razlog je bio taj što smo imali i sletanje u Meksiko Siti, kako bi pokupili druge putnike. Nismo bili baš srećni zbog toga, ali ako ništa drugo uspeli smo da vidimo kako jedan od najvećih gradova na svetu sija noću.  Kada smo sleteli na aerodrom u Kankunu, prošli smo pasošku kontrolu gde su nam tražili popunjen formular koji smo dobili u avionu. Jako je bitno da naglasimo da paprić koji vam vrate morate da čuvate jer će vam ga tražiti kada budete izlazili iz zemlje. Takođe, nemojte da se iznenadite ukoliko vas policija bude zaustavljala i kontrolisala prtljag. Policije u Meksiku ima na svakom ćošku.  Kako krećemo da izlazimo iz aerodroma, na vratima piše: “Dobrodošli u Raj”. Zaista je tako i izgledalo. Sunce, toplota na našim licima, ptice pevaju i svež vazduh udišemo. Naša dugoočekivana avantura je mogla da počne. Plaja del Karmen Smeštaj u toku putovanja nam se nalazio u Plaji del Karmen. Ovaj grad ima sve. Dobru lokaciju, energiju, lepe plaže, kafiće i restorane. U suštini ovaj grad je tipično letovalište. Čak i sada u doba korone ima zaista bogat noćni život. Međutim, po nama najbolja stvar jeste njena lokacija. Plaja del Karmen se nalazi u oblasti Rivijera Maja na karipskoj obali Meksika. Sve bitne turističke atrakcije su blizu, a cene smeštaja su pristupačnije za razliku od Kankuna i Tuluma.  Najvažnija turistička lokacija u Plaji je ulica Peta avenija. Tu se nalaze brojni kafići, restorani, prodavnice suvenira i butici. Radi bolje orijentacije zapamtite da se avenije protežu paralelno sa plažom. Nama je još draža bila Deseta avenija, u kojoj smo mogli da šetamo bez prevelike gužve, a opet i u njoj se nalaze preslatki lokali i restorani.  Kada smo stigli u grad primetili smo puno murala. Kojom god ulicom smo prošli postojao je neki mural koji bi nam zadržao pažnju. To su prava umetnička dela. Slobodno može da se napravi instagram profil sa muralima Meksika, ako nas pitate. Posebnu pažnju treba posvetiti i fantastičnom spomeniku “Portal Maja” koji se nalazi kod ulaza na plažu.  Što se tiče plaže, ona je solidna, ali opet treba uzeti u obzir da se radi o gradskoj plaži. Nama je jedina mana bila što su bili veći talasi, koji su u popodnevnim časovima donosili travu na obalu. Međutim, tako je bilo u periodu kada smo mi bili i ne znamo da li je takav slučaj inače. Da budemo iskreni, plaže u Plaji nismo previše istraživali, zato što smo u Meksiku bili kratko, a toliko toga je trebalo videti i istražiti. Lokaciju koju su ljudi oko nas hvalili, a mi je nismo posetili, jeste Akumal, koji je od Plaje udaljen pola sate vožnje. Kažu da je plaža jako lepa i da su tamo imali prilike da plivaju sa kornjačama. Inače, Akumal na majanskom znači “mesto kornjača”. Do ovog mesta je najlakše doći kolektivo kombijima i to za 40 pezosa (oko 1.5 evro), dok se ulaz na plažu plaća 120 pezosa (oko 4.5 evra). Uveče kada smo izlazili, Plaja je postajala jedno bučno mesto. Svuda su ljudi, muzika svira, marijači pevaju, prodavci vam dovikuju da dođete do njih i isprobate šešire, tunike, nakit i slično. U suštini, Meksiko je jedna od onih destinacija gde možete da kupite sve i svašta, i od suvenira i od odeće. Sve što vam treba i ne treba.  Internet Kada je internet konekcija u pitanju, WiFi možete naći u skoro svim kafićima i restoranima. Naravno, možete kupiti i njihovu karticu koju oni nazivaju “Chip”. Kartica se može kupiti u “Oxxo” radnjama, gde pored kartice, koja košta oko 80 pezosa (oko 3 evra), treba da kupite za nju i dopunu. Hrana i piće Ahh, ta meksička hrana. Nikada slađe nismo jeli u nekoj državi. Takosi, kesadilje, buritosi, gvakamole, supe od limuna, ma sve je savršeno.  Pre dolaska u Meksiko plašili smo da će nam smetati njihova hrana,... The post Putevima Maja appeared first on Putujući Ranac.