Ne držite rigorozne dijete, promenite životni stil!

Na domaćoj blogerskoj sceni postoji nekoliko imena kojima nije potrebno posebno predstavljanje. Među njima je svakako i Nada koja uređuje i vodi blog Fitt.rs . Sigurni smo da ste Nadu otkrili kada vam je zafalila motivacija za promenu vašeg životnog stila ili je redovno pratite ukoliko su zdrava ishrana i treninzi deo vaše svakodnevice.

Nada je diplomirala ekonomiju, ali je ubrzo njena ljubav prema sportu prevagnula. Danas, ona je sertifikovani personalni fitnes trener, nutricionista i urednik bloga Fitt.rs. Po Nadi se vidi da zaista uživa u onome čime se bavi i da joj je pošlo za rukom ono o čemu mnogi mogu samo da sanjaju - da svoju strast pretvori u regularan posao.

Nadin blog Fitt.rs postoji od 2015. godine, a za cilj ima da čitaocima prenese tačne i kvalitetne informacije iz oblasti pravilne ishrane, sporta i zdravog načina života. Ono što mu daje posebnu vrednost i u potpunosti ga izdvaja iz konkurencije jeste činjenica da iza njega stoji osoba sa iskustvom i velikim znanjem, na čije savete se možete osloniti.

Ono što je nama interesantno kod bloga Fitt.rs jeste da često obrađuje teme koje su vezane za aktuelne mitove o hrani i vežbanju. Tako ćete na njemu saznati pravu istinu o mršavljenju, bananama i krompiru , da li zaista trening bez bola i mučenja nema efekta , kao i koji su popularni mitovi o šećeru i da li su tačni.

Pored toga, blog će vam dati i odgovore na neka interesantna pitanja, koja često postavljaju ljudi koji mnogo vremena provode na poslu i nisu u prilici da bolje planiraju svoje obroke. Za početak, Nada vas uči kako da da organizujete obroke dok ste na poslu , daje vam super ideje za zdravu užinu i objašnjava kako da uklonite izazove iz svoje kuhinje .

Ove nedelje, Nada je glavna zvezda naše akcije "Blogeri biraju" i tom prilikom želeli smo da se bolje upoznamo sa njom i njenim blogom. Evo šta nam je ona otkrila...

Nado, tvoj blog izgleda besprekorno. Koliko je zapravo vremena i truda potrebno za kreiranje sadržaja i da li imaš pomoć ili sve radiš sama?

Hvala pre svega na ovakvom komplimentu. Kreiranje sadržaja je uvek izazov, kako po pitanju odabira adekvatne teme, tako i po pitanju samog kreiranja. Nekada su potrebni i dani, kako bih dobila rezultat koji želim. U početku moram priznati, sve jesam radila sama, ali vremenom kako je obim posećenosti bloga kao i ostalih kanala, rastao, morala sam da okupim tim ljudi koji danas zajedno sa mnom rade I doprinose da sav sadržaj bude na ovom nivou.

Saznali smo da u poslednje vreme živiš u Cirihu. Zanima nas koliko su tamo ljudi okrenuti zdravom životu i pravilnoj ishrani i šta ti najviše nedostaje iz Srbije?

Ovde su ljudi mnogo više okrenuti svim tim zdravim navikama, počevši od redovne rutine vežbanja, svakodnevne fizičke aktivnosti, pa sve do načina ishrane, za koji bih mogla da kažem da je na prilično zavidnom nivou. Vrlo su disciplinovani i organizovani po pitanju toga. Mislim da mi Cirih prija i najviše radi toga jer se osećam u nekom sebi bliskom okruženju i mogu da svaki vikend planiram vrlo raznovrsne aktivnosti i da mi nikada ne dosade. Ono što mi nedostaje iz Srbije jesu prijatelji.

U jednom svom tekstu si detaljno opisala zašto ne preporučuješ cheat day. A da li ti nekad poželiš da baš tog dana ne vežbaš ili da se zasladiš nekim zabranjenim desertom?

U tom tekstu sam i pokušala da predstavim moje mišljenje o tim zabranjeno – dozvoljenim odnosima kada je u pitanju hrana, i istakla sam da nisam pristalica uskraćivanja hrane. Sve to dugoročno može da vodi ka preteranoj potrebi za unosom upravo te zabranjene namirnice. Tako da je neko moje pravilo da sebi svakodnevno dozvolim šta god poželim, ali da se držim u okvirima svojih nutritivnih i kalorijskih potreba. Isto je i sa treningom, trudim se da uvek radim ono što mi u datom trenutku prija, pa se na taj način ne ograničavam na samo jedan tip treninga, već kombinujem i aktivnosti u prirodi, klasičnu teretanu, ples, pilates. Na taj način je zanimljivije i mala je verovatnoća odustajanja.

Svoje pratioce učiš kako da promene svoj životni stil, a ne da drže rigorozne dijete. Koliko teško se ovo postiže kod osoba koje celog života nisu vodile račune o ishrani i treninzima?

Ovo je odlično pitanje, jer upravo takav fleksibilan pristup ishrani koji zagovaram, malo se teže primenjuje kod osoba koje nikada nisu imale naviku vežbanja pa i neke pravilne ishrane. Ali sve se može savladati i naučiti. Zato se moj način rada, kao i sami programi upravo najviše zasnivaju na tim promenama navika i usvajanju korisnih veština, kako bi i to moglo da bude trajno rešenje. Privremeni gubitak kilograma ili aktivan način života, najčešće nisu dugoročno održivo rešenje. Treba pronaći način kako nešto primenjivati zauvek i kako da to postane sastavni deo našeg života.

I za kraj, otkrij nam večitu misteriju. Kako se zaista određuje idealna težina kod pojedinca?

Idealna telesna masa je nešto što postoji samo u literaturi. Neretko ćemo u praksi imati osobe koje su naizgled slične konstitucije, ali sa potpuno drugačijom telesnom kompozicijom. Neko ima više mišićne mase, samim tim i brojka na vagi može biti viša, a dok neko drugi može imati procentualno dosta masnog tkiva i imati istu telesnu masu kao prethodno navedeni primer, a to su dve poptuno različite stvari.

Tako da moje osnovno pravilo je da se obavezno u obzir uzima kompozicija telesne mase, pa čak treba uključiti i neki subjektivni osećaj pojedinca, i u odnosu na to odrediti idealnu telesnu masu. Moja ideja je da je uvek boje da imate kilogram manje nego kilogram više. Trend gojaznosti je danas u porastu, gojaznost za sobom povlači i mnoge zdravstvene rizike, tako da idealna telesna masa treba da bude imperativ za svakog pojedinca.