Danas, o čemu god da imamo pitanje, svi prvo proveravamo Google, posebno kada je reč o problemima sa zdravljem. Google vodi evidenciju o tome koja pitanja i pojmovi se najviše pretražuju, pa sada imamo listu sa najguglanijim pitanjima u vezi sa zdravljem za 2019. godinu. Iako možda ovaj pretraživač nudi rešenje za mnoge zdravstvene probleme, Google nikada ne može da zameni dijagnozu ni terapiju lekara. U nastavku pogledajte pitanja u vezi sa zdravljem koja su najviše pretraživana i odgovore na njih: 1. Kako se smanjuje krvni pritisak? Važno je da znate da krvni pritisak može da se menja u toku dana. Ponekad on zavisi i od situacije u kojoj se nalazite. Ipak, ako duži period imate visok krvni pritisak, tako se povećava rizik od infarkta, moždanog udara i sličnih zdravstvenih problema. Ako imate visok krvni pritisak, nemojte nikada da uzimate lekove na svoju ruku. Prvo treba da se pobrinete da napravite određene promene u životnim navikama, kao što su smanjenje konzumiranja soli, skidanje kilaže, fizička aktivnost i slično. Podrazumeva se, vaš lekar najbolje zna šta treba da uradite. 2. Šta je keto? Reč „keto“ može da se odnosi na mnogo stvari, ali su oni koji pretražuju najčešće zainteresovani za istoimenu dijetu. Keto dijeta je način ishrane u kojem se ograničava unos ugljenih hidrata, dok masti obuhvataju najveći deo unete hrane. Ova dijeta se razlikuje od drugih najviše po tome što podstiče unos masti. Ideja je da kada „osiromašite“ organizam od ugljenih hidrata, vaše telo više neće koristiti energiju dobijenu iz njih ili iz šećera, pa će početi sagorevanje masti. Ali, pitanje koje sve najviše muči jeste da li je ova dijeta zdrava. Na žalost, još uvek nisu napravljena dugoročna naučna istraživanja, ali je poznato da ovom dijetom ograničavate unos veoma važnih hranljivih materija. Zbog ovoga mogu nastati problemi sa jetrom, bubrezima i konstipacijom. 3. Kako da prestanete da štucate? Ne postoji naučno dokazan metod koji sprečava štucanje, jer je teško izvesti istraživanja o ovoj problematici. Štucanje je nepredvidljivo, ali ipak postoji nekoliko potencijalnih „lekova“. - Promena ritma disanja: U ovom slučaju pokušajte da svesno promenite ritam disanja, da zadržite dah neko vreme ili da dišete u papirnu kesu. - Konzumiranje ili ispiranje hladnom vodom: Veruje se da će štucanje verovatno prestati ako grlo isperete hladnom vodom ili ako popijete vodu. - Plaženje jezika: Ovo je još jedan metod koji navodno sprečava štucanje. - Plašenje: Do sada ste sigurno čuli da će štucanje prestati ako vas neko uplaši dok štucate. 4. Koliko dugo traje grip? Simptomi gripa mogu da traju od 3 do 7 dana, pod uslovom da ne nastanu komplikacije, a „zarazni“ ste već od prvog dana. Zanimljivo je to što jedna trećina ljudi sa gripom uopšte ne oseća simptome, ali to ne znači da ne mogu da prenesu zarazu. 5. Šta izaziva štucanje? Nije sasvim jasno šta tačno izaziva privremeno štucanje. To može da bude pun želudac, bilo hranom ili gasovima, promena temperature, a ponekad i stres. Kod čestog i hroničnog štucanja, priča je drugačija. U ovom slučaju, stalno štucanje može da pokaže da nešto iritira dijafragmu ili nerve koji je kontrolišu. Ako štucanje traje duže nego obično, najbolje je da posetite svog doktora. Nastavlja se na sledećoj strani... 6. Koji je razlog pojave kamenja u bubrezima? Kamenje u bubrezima se formira od soli ili nekog minerala. Kamenje nastaje kada u bubrezima ima previše minerala ili kada ne pijete dovoljno vode. Kamenje je najčešće posledica uzimanja prevelike doze vitamina D, baj-pas operacije, problema sa metabolizmom, unosa previše proteina i slično. 7. Šta je HPV? HPV ili humani papiloma virus, najčešća je polno prenosiva infekcija u svetu. Virus inficira kožu i mukozne membrane, a može da bude mnogo opasniji za žene nego za muškarce. Postoji oko 130 vidova HPV virusa, od kojih neki izazivaju pojavu bradavica, neki rak, a neki ne pokazuju nikakve simptome. Ono što virus čini opasnim je to što većina zaraženih nije ni svesna da ga ima, pa ga prenose seksualnim partnerima. 8. Kako se smanjuje holesterol? Da biste smanjili holesterol, prvo treba da smanjite konzumiranje zasićenih i trans masti. Istovremeno, probajte da češće unosite omega 3 masne kiseline i hranljiva vlakna. Od pomoći mogu da budu i fizička aktivnost i vežbanje, a ako ste pušač, bilo bi dobro da ostavite cigare. Isto tako, budite umereniji sa alkoholom. 9. Koliko kalorija dnevno treba da unosite? Kalorije su neophodne za preživljavanje, ali broj kalorija koje ćete unositi zavisi od vašeg cilja. Odnosno, broj unetih kalorija zavisi od toga da li želite da smršate, da se ugojite ili da zadržite istu težinu. U proseku, u jednom danu ženama je potrebno 2.000, a muškarcima 2.500 kalorija kako bi održali istu težinu. Ipak, ovaj broj se menja i u zavisnosti od vaše težine, fizičke aktivnosti, uzrasta i slično. Da biste dobili tačan broj, najbolje je da se konsultujete sa lekarom ili nutricionistom. 10. Koliko dugo alkohol ostaje u organizmu? Ni ovo pitanje nema isti odgovor za sve. Uglavnom, telo može da metaboliše polovinu pića za jedan sat. Ipak, važni su i vaša veličina, vaše zdravlje, šta ste jeli pre nego što ste pili i kakav alkohol pijete. Testovi za alkohol mogu da zabeleže prisustvo alkohola u krvi do 12 sati posle konzumiranja. Testovi urina pokazuju nivo alkohola od 3 do 5 dana posle konzumiranja, a testovi sa uzorkom kose pokazuju prisustvo alkohola i do 90 dana nakon konzumiranja. S. S. | CRNOBELO.rs / foto: pixabay.com
Pročitajte celu vest